This page in English ...Az oldal magyarul ... A vezetéknélküli kapcsolatok és a tenyérben elférő elektronikus noteszok, szaknyelvi rövidítéssel PDA-k, kéziszámítógépek elterjedésével most érkezett el az ideje az üzleti életben a nem asztalhoz kötött, vagyis a mobil munkához használatos mobil alkalmazások megjelenésének. Ezek egyike az éttermi munkát segítő, archiváló és a vezetői döntéselemzést is egyszerűsítő ugrás a képernyő pillanatképekre...

palmPincér

éttermi alkalmazás csokor.

Egy étteremben a véletlenszerűen érkező vendégek kiszolgálását végző pincérek mozgásának egyik felét a felvett rendelések továbbítása, míg másikat az "áru", az italok és ételek eljuttatása teszi ki.. S bár az információ továbbítást végezhetjük az ókorban kialakult füst és fényjelek mellett akár a technológiai fejlődés mai szintjén mobiltelefónia révén hangban is, de ez pillanatnyilag a fejlődési szakasza elején tartó beszédfelismerés miatt jó ideig még kevéssé segíti az információ és adatfeldolgozás, archiválás, vagyis a modern üzletvitel céljait.

A korszerű hálózati technológia megjelenésével az anyag és más erőforrások felhasználását követő és a gördülékeny üzletmenetet lehetővé tevő adatfeldolgozás napjainkban a mozgásban végzendő munkát segítő eszközökkel és a folyamatokat kiszolgáló programokkal egészül ki. Ezt a célt szolgálja a

palmPincér

Fejlesztésünk során a gyors és kényelmes munkához kialakított érintőképernyős emberbarát beviteli mód és az automatikus információtovábbítás következtében a vendéggel kapcsolatot tartó s emiatt legfontosabb munkatárs munkaidejének s energiájának egy jelentős része felszabadul, ezért részben több vendéget láthat el, másrészt idejének nagyobb részét fordíthatja a vendégek szolgálatára.

A palmPincér a rendelést továbbítja a csaposnak, vagy a szakácsnak, s a bárpultnál vagy a konyhában éppen folyó munkát nem zavarva a beérkező rendeléseket nem csak megjeleníti, hanem azt - a tárolt étlap elemeinek összefűzésével - emberi hangon ki is mondja.

A készletek alakulásának figyelésével a rendelés során figyelmeztet a kifogyóban lévő ételekre/italokra. A használat során keletkező archívum nem csupán az egészségügyi okokból szigorodó adminisztrációt szolgálja, hanem az utólagosan végzett elemzések mellett a beszállítói rendelések ütemezését is.

A üzleti információk rugalmas kezelése érdekében a technológiai adatok és a számlázási rendszer egymásba nem integrált részeket alkot, azok átjárhatóságának biztosítása érdekében az illesztés felülete szabadon hagyott. A pénzügyi/számviteli szabályozás merev kerete és az üzleti élet folyamatainak változásaira való flexibilis reagálás és az ahhoz tartozó adatfeldolgozási módosítások indokolják a két feldolgozási célfolyamat szeparálását. Ezek azonban flexibilis csatoló felületeken illeszthetők, vagy az információs rendszer pénzügyi/számviteli aspektusokat érintő részeit szigorú számozású papíron végeztetjük.

Az akár képi anyaggal is kiegészíthető archívum a rendelési és technológiai folyamatok eseményeinek időpontját évekre visszamenőlegesen másodperc pontossággal tárolja. A vendéglátó a fokozódó adminisztrációs kényszer automatikus kielégítése mellett az archívummal nem csak hagyományos értelemben vett utókalkulációkat végezhet, hanem megvizsgálhatja mely napszakokban mely munkatársak mily ételek, italok rendelését mennyi idő alatt szokták elvégezni, s akár, hogy a hosszabb rendelések milyen bevételnöveléssel járnak együtt. Ezen adatokra támaszkodva végezheti a vendéglős a munkatársak eredményességen alapuló elismerését is.

A palmPincér kezelése oly egyszerű, mint egy mobiltelefoné. Ahogy mobiltelefont alapvető funkcióira mindenki pillanatokon belül tud használni, a palmPicért is minden vendéglátós - az étlap és készletadatok előkészítését követően - percek alatt tudja kezelni. No persze a megújuló munkastílus és üzemmódváltás a munkatársak esetleges vélt vagy valós érdekeit kedvezőtlenül érintheti. Ezt ha az alkalmazottak akár csak fel is tételezik, akkor a változással járó technológiai előrelépést a flandriai gépromboló takácsoktól szelídebb formában ellenezve igyekeznek a bevezetés támogatása helyett azt elkerülni. Mára azonban már messze vagyunk a korábbi évtizedek beidegződéseitől, s a mai vendéglátóiparban a tulajdonos vagy a munkajogilag is felelős vezető ezt megfelelő érvrendszerrel könnyedén kezelheti.

              A palmPincér bevezetése a vevői elégedettséget is növeli.

A vendégek akár helyben kihelyezett terminálon, akár mobiltelefonos böngészőjükkel wapon, vagy az interneten keresztül bárhonnan kis idő elteltével véleményt mondhatnak, s minősítésükkel hozzájárulnak a vendéglátás színvonalának szinten tartásához, vagy akár emeléséhez is. A vendéglős a szabványos felületen elérhető archivált adatok könnyű kezelésével elemezheti a vendégkör visszajelzéseit, hasznos technológiai, beszerzési és munkaszervezési információt bányászhat ki a kialakult adatbankból.

A törzsvevői kedvezmények bevezetésével alakíthatjuk mind szorosabbra a kapcsolatot a vendéglátóhely és a visszatérő ügyfelek között. A más módon kezelhetetlen archív információköteggel a vendég minden egyes alkalommal megtudhatja, hogy menyit is nyer azzal, hogy hozzánk látogat, s nálunk költi el a pénzét. S a visszatérő vendég további kedvezmények mellett és a hozzáadott értéknövelt szolgáltatások széles skáláját (terembérlet stb.) kihasználva tarthatja bank helyett nálunk is a pénzét az itteni korábbi fogyasztásával keletkezett törzsvevői nyereség figyelembe vételével kialakított előfinanszírozás keretében.

Láthatjuk, hogy a pillanatnyi munkavégzés mellett miképp segíti/szolgálja a vendéget s vendéglőst egyaránt a kialakított

palmPincér
éttermi rendszer.

  • Rendszerigények:
    • az egyidejűleg szolgálatban lévő rendelésfelvevő- és fizetőpincéreknek kell egy-egy vezeték nélküli kapcsolattal rendelkező megfelelő kéziszámítógép (PDA)
    • helyi hálózat és/vagy vezetéknélküli hozzáférés
      (Bármely az épületen belül - akár az elektromos aljzatok segítségével létrehozott - helyi hálózat megfelelő, akár a mobil eszközökhöz különben is szükséges vezetéknélküli hozzáférés megfelelő, melynél azért a falakban és födémekben lapuló árnyékoló szerkezetek függvénye a tényleges hatótávolság.)
    • a helyi szokásokhoz illeszkedve a szükséges számú nyomtató
      (ha a képernyőn lévő megjelenítés nem elegendő)
    • a bárpultnál és a konyhában egy-egy böngészésre alkalmas tetszőleges PC, hangszóróval.
    • egy palmPincér szerver bérlése, vagy csatlakozás a helyi palmPincér szerverhez
    • előre közölt távoli helyekről a tulajdonos/vezető egy-egy internetre kapcsolt PC-je, ahonnan igény szerint végigkísérheti az üzleti folyamatokat
  • Bevezetési költségek:
    • fejlesztési hozzájárulás
      (az egyidejűleg aktív pincérek számától és az üzemi díjcsomagtól is függően)
    • meglévő berendezésekkel: 0
      (van, akinek már megvan a szükséges kézi és asztali számítógép)
    • vásárolt berendezésekkel
      (a szükséges kézi és asztali számítógépek újonnan és használtan mindenhol kaphatók, de a fejlesztők is kedvező ajánlattal állnak a bevezetők rendelkezésére)
    • lízingelt berendezésekkel (a szükséges kézi és asztali számítógépek 'outsourcing' informatikai szolgáltatást ajánló cégektől "bérbe" is vehetők)

      Az alábbiakat ki-ki maga is elvégezheti:

    • igényelt mértékű kiegészítő oktatás (a bevezetési csomagokban található bevezető oktatáson túli telefonos vagy személyes konzultációk díjai és esetleges kiszállási költségei)
    • étlapok, alaprajzok, képek, technológiai jellemzők adatbevitele, hangcsatolás előkészítése
      (az ehhez szükséges szoftverek vagy a csomag részei, vagy majd minden asztali számítógépen rendelkezésre állnak. A szükséges adatbeviteli és szerkesztési munkákat a fejlesztőcsoport szupport teamje külön díjszabás alapján el is vállalja) De választhat meglévő étlapok/itallapok adataiból is.
    • többnyelvű étlapok esetén a fordítási költségek (amennyiben a vendéglátóhely arra igényt tart, elkészítjük az internetes automatikusan frissülő étlapjának többnyelvű weboldalát is.)
  • Üzembentartási költségek:
    • archiválási és szoftverfelügyelet forgalmi alapú tételenkénti díjjal
      (A választott bevezető csomag függvényében az archiválási és üzembentartási díj eladott tételenként a 3Ft bruttó és az 1 Ft nettó összeg között mozoghat, de min havi 4e+afa.)
    • palmPincér szerver bérlete, vagy a helyi palmPincér szerver fenntartási hozzájárulása
      (a szerverbérlet a forgalmat kiszolgálni képes kapacitás függvényében havi 6-10eFt+afa közé esik. A a helyi szerverhez több étterem csatlakozik, közös fenntartási díjuk függ a számuktól és a  választott helyi szolgáltatótól, s ekkor nem jelentkezik kiszállási díj sem, hisz az üzemet a szolgáltató biztosítja. Az válaszsebesség a mérések szerint megfelelő és a szolgáltatások egyre ritkább megszakadása sem helyi okú, tehát ez nem befolyásolja az alkalmazás működését.)
    • nyomkövetés (A választott bevezető csomag függvényében a készülő és választható új funkciók és elemző eszközök hozzáférését foglalja magába, magasabb értékű kezdeti fejlesztési hozzájárulás drasztikusan olcsóbb későbbi hozzáférési költségeket biztosít.)
    • telefonos és/vagy személyes tanácsadás
  • Becsült közvetlen előnyök:
    • munkaidő megtakarítás a rendelésleadásoknál
      kevesebb idő s energia megy el az információ továbbításra, s több marad a közvetlen a vendéggel kapcsolatos folyamatokra. Már e munkaidőmegtakarítással is megtérül a bevezetés.
    • manuálisan elképzelhetetlen adminisztrációs automatizmus
      kellő pontosságú másodperc alapú folyamatkövetés és visszakeresés, kiegészíti a folyamatosan növekvő dokumentálási kötelezettségek teljesítését.
    • vendégbarátabb légkör lehetősége a szolgáltatás személyesebbé válik, hisz több idő jut egy vendégre, s a rendelésfelvevő sokkal jobban koncentrálhat a kiszolgálásra, s a kölcsönösen előnyösebb étel/ital rendelés összeállítására...
    • technológiai váltás (Lehetővé válik az üzletmenet eddig elképzelhetetlennek tűnő elemzése, a szolgáltatás minőségének könnyebb biztosítása, s spektrumának bővítése.)
  • Bővítési lehetőségek:
    • biztonságikamerák, képarhiválás
    • mobiltelefon nélküli állandó hangkapcsolat, aminek segítségével a munkatársak állandó hangkapcsolatban is állhatnak egymással. (előkészületben)
Az oldal magyarul ... This page in English ...

palmPincér
A bevezetés lépései

KERESSE A TERJESZTŐKET, HÍVJA A PALMPINCÉR VONALAT !
o6 79 426 oo8